SPORTEN? MAAR WAAROM EIGENLIJK

Sporten verhoogt je stofwisseling


Een fit lichaam verbrand meer calorien dan een lichaam die op de bank blijft hangen. Door te sporten verminder je vetweefsel en creëer je spierweefsel. Hoe meer spierweefsel je hebt, des te sneller je stofwisseling wordt. En een snelle stofwisseling betekent dat je makkelijker op gewicht blijft.


Voor mensen die graag lekker eten, kunt meer eten als je vaker sport

Als je regelmatig sport kun je meer eten zonder dat je ervan aankomt. Wanneer je minimaal 3 keer sport in de week blijft je stofwisseling mooi op pijl. Dus voor de mensen die uitkijken naar een koekje bij de koffie, kom gewoon lekker sporten met dat ene koekje in gedachten. Zo blijf je het sporten ook leuk vinden.


Rust is roest dus regelmatig sporten houdt je lichaam soepel

Vooral als je een kantoorbaan hebt en dus veel zit kan sporten erg goed zijn voor je flexibiliteit. Tijdens het sporten gebruik je je lijf op een andere manier en voorkom je dus allerlei problemen met je gewrichten en je spieren.

Sporten als unican fit body balance (ofwel onze combi power yoga, yoga en pilates) kunnen je zelfs helpen RSI te verminderen en van je pijn en stijfheid af te komen. Daarnaast helpt het je doorbloeding te verbeteren en algeheel in vorm te blijven.


Je slaapt beter

Je nachtrust verbetert wanneer je overdag fysiek bezig bent geweest. Je kunt heel moe zijn van een dag werken op kantoor, omdat je de hele dag bezig bent geweest met mentale uitdagingen. Je lijf is echter lang niet zo moe, en daarom kan het lastig zijn om de slaap te vatten.

Als je op dit moment niet zo stevig slaapt als je ooit deed, en je weet dat je te weinig sport, kan het goed zijn om vaker te gaan sporten.


Zorgt ervoor dat stresshormonen worden getemperd

Als je last hebt van een constant stressgevoel is sporten een goede manier om meer rust te vinden. Tijdens het sporten worden stresshormonen namelijk afgevoerd. Je voelt je meer ontspannen en lichter na een uurtje flink sporten.

Sterker nog, na ongeveer een halfuur sporten komt er in je lichaam een stofje vrij waardoor je je gelukkig gaat voelen. Een gevoel wat je juist in stressvolle periodes goed kunt gebruiken.


Sporten is gezond – je voelt je sterker en fitter

Wie vaak sport zit lekkerder in zijn vel. Door te sporten word je gezonder, krijg je meer kracht, meer longcapaciteit, meer conditie en meer energie. Je staat steviger in het leven en voelt je sterk en fit.


Je verlaat even de dagelijkse stress en ontspant meer.

Het is lichamelijk gezond, maar ook geestelijk merk je veel voordelen.

Wanneer je sport samen met anderen merk je al snel dat het sporten een leuke sociale beleving wordt. Je combineert dan je sociale leven met werken aan je gezondheid en dat is heel slim!


Hoe vaak zou ik moeten sporten?

Om in vorm te blijven zouden de meeste mensen zo’n 2 tot 3 keer per week minimaal een uur moeten sporten. Je moet hierbij denken aan activiteiten die echt je hartslag verhogen.

Door met regelmaat te sporten blijft niet alleen je lijf in vorm, maar profiteer je ook optimaal van alle andere voordelen die sport te bieden heeft. Je voelt je in het dagelijks leven rustiger, gelukkiger en simpelweg fitter.

Zo kan sporten je helpen om meer tijd door te brengen in de heilzame natuur, of juist zorgen voor een beetje tijd voor jezelf zodat je na kunt denken terwijl je aan je lichaam werkt.


MAAR HOE BLIJF IK GEMOTIVEERD NU HET HERFST WORD?


Hou de gewoonte vast

Laat je door niets of niemand van de wijs brengen. Als je op dit moment al regelmatig sport, hou deze gewoonte dan zeker vast. Zorg dat je blijft doorgaan en motiveer jezelf om regelmatig te sporten.


Dwing jezelf naar de sportschool te gaan

Je hebt al 80% van de prestatie geleverd als je jezelf zover hebt gekregen om naar de sportschool te gaan Dwing jezelf om te gaan en blijf niet op de bank hangen. Zodra je er eenmaal bent gaat de rest meestal vanzelf.


Maak het leuk voor jezelf

Sporten hoeft geen saaie martelgang te zijn. Kom gewoon lekker naar Unican Fit en wij gaan jou motiveren om lekker bezig te zijn.


Plan je sportmoment

Het kan lastig zijn om steeds te sporten omdat er zich dan eenvoudig dingen voor kunnen doen. Plan je trainingen. Zo weet je zeker dat het meestal door kan gaan.


Motiveer jezelf door te gaan sporten met een vriend(in)

Samen sporten is leuker en werkt motiverend. Bovendien maakt het sociale contact het sporten ook makkelijk.


Zie sport als een belangrijk onderhoudsproces

Regelmatig sporten is niet alleen belangrijk voor je lichamelijke gezondheid, maar ook erg belangrijk voor je geest. En vergeet niet: wie regelmatig sport kan meer eten zonder aan te komen.


Hou de vooruitgang bij

Klamp je niet vast aan je gewicht als je enige maatstaf. Als je vaker sport groeien je spieren, en spieren maken je zwaarder. Hou liever bij hoeveel hoe je training vordert, of hoeveel keer je kunt opdrukken. Door je te focussen en te motiveren op de vooruitgang blijf je langer gemotiveerd om door te gaan met sporten.


Probeer je zwakheden te verslaan

Val je regelmatig uit je gezonde sportgewoonte? Zoek dan uit waarom. Heb je te weinig tijd? Heb je niet genoeg motivatie? Probeer deze zwakheden te verslaan door ze te benoemen en vervolgens stappen te ondernemen.


Ga voor jezelf, niet voor iemand anders

Zie sporten als een investering in je eigen lichaam en geest. Ga voor jezelf en maak je niet te druk om wat anderen vinden. Het is jouw lichaam en jij wilt gezond leven.


So lift your ass off that couch and work out !!!

12 keer bekeken

PERSONAL TRAINING - GROEPSFITNESS - SMALL GROUP - VOEDINGSADVIES - AFVALLEN - SPIEROPBOUW - CORE TRAINING - WEDSTRIJDBEGELEIDING - LIFESTYLE COACHING

  • w-facebook
  • Instagram - White Circle
  • LinkedIn - White Circle

© 2019 by Unican Fit